Всесвітня історія для 8 - класників


8клас

РЕФОРМАЦІЯ І КОНТРРЕФОРМАЦІЯ.
ЗАХІДНОЄВРОПЕЙСЬКІ ДЕРЖАВИ у XVI — першій половині XVII ст.

ТЕМАТИЧНЕ ОЦІНЮВАННЯ (орієнтовні питання)



ПИТАННЯ 1 варіант
_____________________________________________
Початковий і середній рівні
Завдання 1-6 містять по чотири варіанти відповідей, серед яких лише один правильний. Оберіть, на вашу думку, правильний варіант
1. Укажіть дату
Варіант І
початку Тридцятирічної війни.
А) 1616 р.; В) 1632 р.;
Б) 1618 р.; Г) 1648 р.

Варіант II
закінчення Тридцятирічної війни.
А) 1616 р.; В) 1632 р.;
Б) 1618 р.; Г) 1648 р.
2. Укажіть правильну відповідь.
Варіант І
«Рух за реформу і оновлення католицької церкви» — це
А) реформація; В) реставрація;
Б) революція; Г) контрреформація

Варіант II
«Релігійно-політичний рух у Західній Європі в XVI—XVII ст. проти Реформації, очолений папством» — це
А) реформація;
Б) революція;
В) контрреформація;
Г) конфедерація.

3. Укажіть причину
Варіант І
селянської війни в Німеччині.
А) Розповсюдження католицтва;
Б) зростання панщини, обмеження особистої свободи селян;
В) боротьба з єритиками;
Г) відлучення М. Лютера від церкви

Варіант II
Революції у Нідерландах
А) Завоювання турками Константинополю;
Б) боротьба за незалежність Нідерландів;
В) винахід аркебузи — першої ручної вогнепальної зброї;
Г) початок Тридцятирічної війни.

4. Укажіть прізвище відомого діяча, про якого йдеться мова.
Варіант І
Мужній воїн, вмілий дипломат, який очолив іспанський загін вояків з метою завоювання ацтеків.
А) Ф. Дрейк; В) Е. Кортес;
Б) Ф. Писарро; Г) Ж. Картьє

Варіант II
Француз, який вирушив на пошук північного шляху до Китаю, але приєднав до володінь Франції нову колонію — Канаду.
А) Дж. Кабот; В) Васко да Гама;
Б) Е. Кортес; Г) Ж. Картьє

5. Укажіть, чи правильні твердження.
Варіант І
1) У XVI ст. Західна Європа була заселена щільно, але нерівномірно.
2) У XVII ст. Франція стає центром моди у Європі.
А) Обидва варіанти правильні; В) тільки другий варіант правильний;
Б) тільки перший варіант правильний; Г) обидва варіанти не правильні.

Варіант II
1) Наприкінці XVI ст. в Європі склалася система політичної рівноваги.
2) В результаті підписання Вестфальського мирного договору посилилися позиції в Європі Швеції та Іспанії.
А) Обидва варіанти правильні; В) тільки другий варіант правильний;
Б) тільки перший варіант правильний; Г) обидва варіанти не правильні.

6. Укажіть правильну відповідь.
Варіант І
«Золотим століттям» в Англії називають період правління
А) Марії Тюдор; В) Марії Стюарт;
Б) Єлизавети І; Г) Анни Болейн.

Варіант II
Талановитим чеським полководцем у період Тридцятирічної війни був
А) Густав II Адольф; В) Френсіс Дрейк;
Б) Яків Стюарт; Г) Альбрехт Валленштейн.

Достатній рівень
Завдання 7 має шість варіантів відповідей, серед яких лише три є правильними. Оберіть правильні варіанти самостійної роботи з всесвітньої історії
7. Укажіть події, що відбулися
Варіант І
у другій половині XVI ст.
1) Підписання Аусбургського релігійного миру;
2) Варфоломіївська ніч;
3) відкриття Америки X. Колумбом;
4) завершення Тридцятирічної війни;
5) повстання іконоборців Нідерландах;
6) прийняття Утрехтської унії.

Варіант II
у першій половині XVI ст.
1) Перша навколосвітня подорож;
2) заснування Французької академії;
3) створення «Ордену єзуїтів»;
4) реформація в Швейцарії;
5) прихід до влади кардинала Ришельє у Франції;
6) прийняття Утрехтської унії.

У завданні 8 установіть правильну відповідність. До кожного з завдань, позначених літерами, доберіть один правильний, на вашу думку варіант відповіді, позначений цифрою.
8. Установіть відповідність між історичними діячами та країнами, у яких вони мешкали.
Варіант І
Історичні діячі
A) Герцог Альба;
Б) Фернан Магеллан;
B) Томас Мюнцер;
Г) кардинал Ришельє.
Країни
1. Італія;
2. Німеччина;
3. Франція;
4. Нідерланди;
5. Португалія

Варіант II
Історичні діячі
A) Христофор Колумб;
Б) Мартін Лютер;
B) Густав II Адольф;
Г) Марія Тюдор.
Країни
1. Швеція;
2. Франція;
3. Німеччина;
4. Іспанія;
5. Англія.

Високий рівень
9. Підтвердіть фактами подане твердження.
Варіант І
Відомо, що найрішучіша частина буржуазії XVI—XVII ст. використовувала кальвіністську церкву в боротьбі проти феодальних порядків.

Варіант II
В Англії кінця XV — середини XVII ст. склалися умови для розвитку капіталістичного виробництва.


ПИТАННЯ 2 варіант

1) Під владою якої держави Нідерланди перебували в середині
XVІ ст.? (Іспанії.)
2) Що в перекладі означає слово «Нідерланди»? (Низинні землі.)
3) Яке нідерландське місто стало центром світової торгівлі
в XVІ ст.? (Антверпен.)
4) Які відносини швидкими темпами розвивалися на півночі Ні-
дерландів? (Капіталістичні.)
5) Які відносини переважали в південних провінціях? (Феодаль-
ні.)
6) Що стримувало економічний розвиток Нідерландів? (Гніт Іс-
панії.)
7) Яка протестантська віра поширювалася в Нідерландах? (Каль-
вінізм.)
8) Хто з іспанських монархів запровадив у Нідерландах інквізи-
цію? (Філіпп ІІ.)



1) Яку назву мало повстання, що спалахнуло на початку револю-
ції в Нідерландах? («Іконоборче».)
139
2) У якому році це відбулося? (1566 р.)
3) Як називали учасників революційного руху в Нідерландах?
(Гези.)
4) Хто очолив іспанське військо, спрямоване на придушення ре-
волюційного руху? (Герцог Альба.)
5) Яку назву дістала «Рада в справах про заколоти»? («Кривава».)
6) Як звали лідера нідерландських революціонерів? (В. Оранський.)
7) Яке прізвисько він мав? (Мовчазний.)
8) Як називали нідерландських партизанів? (Лісові гези.)




1) Який податок увів герцог Альба в 1571 р. в Нідерландах? (10 %
із продажу всіх товарів.)
2) Яке місто було взято в облогу іспанськими військами, але не
підкорилося їм? (Лейден.)
3) Який метод боротьби успішно застосовувало повстале населен-
ня? (Затоплення територій водою.)
4) Яку назву мав союз семи північних провінцій Нідерландів?
(Утрехтська унія.)
5) У якому році вона була укладена? (1579 р.)
6) Які назву дістала нова держава на півночі Нідерландів? (Спо-
лучені провінції Нідерландів, або Голландія.)
7) Хто був намісником Голландії після смерті В. Оранського?
(Граф Лестер.)
8) У якому році Іспанія визнала незалежність Голландії? (1609 р.)


ПИТАННЯ третій варіант

ХТО СКАЗАВ
1) «Загублено все, крім честі». (Франціск I.).
2) «Кожного треба примусити жити в постійному страху, що дах
може впасти йому на голову». (Герцог Альба.).
3) «Париж вартий меси!» (Генріх ІV.)
4) «У мене не було інших ворогів, крім ворогів держави». (Карди-
нал Рішельє.)
5) «Але все ж я ніколи не погоджуся на ті заходи, що несуміс-
ні з нашою святою католицькою вірою та моїм католицьким
авторитетом, навіть якщо б мені довелося втратити через це
Нідерланди». (Філіпп ІІ.)
6) «Краще шляхом війни зберегти для Бога та короля збіднілу
й навіть розорену державу, ніж залишати її у квітучому стані
для єретиків і сатани». (Герцог Альба.)
7) «Я волію зовсім не мати підданих, аніж мати за таких єрети-
ків». (Філіпп ІІ.)
8) «Дворяни — головний нерв держави». (Кардинал Рішельє.)
9) «Ваші вівці, зазвичай такі спокійні, задоволені дрібницею,
тепер, кажуть, стали такими ненажерливими й неприборка-
ними, що їдять навіть людей і спустошують поля, будинки,
міста». (Т. Мор.)
10) «Я одружена з усією Англією». (Єлизавета І.)
11) «Війна годує війну». (А. Валленштейн.)
12) «Я приходжу до вас, вирішивши в розпалі битви жити або по-
мерти разом із вами». (Єлизавета І.)


ПИТАННЯ четвертий варіант 
Вправа «Я знаю імена…»
 Назвати імена історичних осіб, пов’язаних з вивче ною темою,
і дати їм коротку характеристику.
Наприклад: Людовік ХІ, Генріх ІІ, Карл ІХ, Генріх ІV, кардинал
Арман-Жан дю Плессі Рішельє, Філіпп ІІ, герцог Альба, Вільгельм
Оранський, Генріх VІІ, Генріх VІІІ, Анна Болейн, Едуард VІ, Єли-завета І Тюдор, Роберт Кет, Марія Тюдор, Марія Стюарт, Яків І,
Карл, Олівер Кромвель, Яків ІІ.
.

«Історичне фехтування»
 Працюючи в парах, поставити одне одному запитання з вивче-
ної теми.
Приклади запитань
1. Захоплення нових територій — це … (експансія).
2. Англійська революція тривала … (протягом 1640–1660 рр.).
3.Національно-визвольна війна в Нідерландах закінчилась під-
писанням 1648 року… (Вестфальського миру).

Вправа «Знавець історії»
 Установити хронологічну послідовність подій.
1. А Початок Англійської революції;
Б закінчення Північної війни;
В Утрехтська унія;
Г Початок царювання Олексія Михайловича Романова.
2. А Прийняття Петром І титулу імператора;
Б Розгром «Непереможної армади»;
В Варфоломіївська ніч;
Г Перемога Нідерландської революції.
3. А Ухвалення «Білля про права» — початок конституційної мо-
нархії в Англії;
Б «Іконоборче повстання» — початок національно-визвольного
руху в Нідерландах;
В Початок Тридцятилітньої війни;
4. А «Славна революція» в Англії;
Б Вестфальський мир;
В Початок правління Івана ІV;
Г Заснування Санкт-Петербурга.
5. А
Початок Англійської революції
Б.Закінчення Англійської революції;
В Початок громадянських (релігійних) війн у Франції;
Г Люблінська унія — утворення Речі Посполитої.
Відповідь: 1 В, А, Г, Б; 2 В, Б, Г, А 3 Б, Г, В, А; 4 В, Б, А, Г; 5 В, Г, А, Б.

Робота з картою
TT Показати на карті:
1) Англію та перебіг Англійської революції;
2) Францію та основні події релігійних (громадянських) війн;
3) хід та події національно-визвольної війни в Нідерландах;

Робота з картками
TT Складіть схему за планом: причини — привід — події — наслід-
ки за темами:
1. «Національно-визвольна війна в Нідерландах»,
2. «Англійська революція»,

Картка 2
 Складіть порівняльну характеристику влади:
1) у Франції та Англії;
2) в Німеччині та Англії;

Складіть план відповіді (тези) за темами (на вибір).
1) «Тридцятилітня війна»;
2) «Англія: правління Тюдорів та Стюартів»;
4) «Розвиток самоврядування у країнах Європи».
ДО МАШНЄ ЗАВДАННЯ
1. Повторити матеріал теми.

2. Випереджальне завдання: підготувати повідомлення про життя і діяльність Ісаака Ньютона, Джеймса Ватта, Джеймса Харгрівса, Роберта Фултона, Джорджа Стефенсона, Адама Сміта (на вибір) та науково-технічні винаходи першої половини ХVIII ст.

Немає коментарів:

Дописати коментар