вівторок, 13 вересня 2016 р.

Календарно – тематичне планування з історії та правознавства на 2016-2017 н.р.


http://www.schoollife.org.ua/kalendarno-tematychne-planuvannya-z-istoriyi-ta-pravoznavstva-na-2016-2017-n-r/

Календарно – тематичне планування предметів:

- Вступ до історії України. 5 клас ( за програмою 2005 року)
- Вступ до історії України. 5 клас ( за програмою 2013 року)
- Інтегрований курс «Всесвітня історія. Історія України». 6 клас
- Історія України. 7 клас 
- Всесвітня історія. 7 клас 
- Історія України. 8 клас
- Всесвітня історія. 8 клас
- Історія України. 9 клас
- Всесвітня історія. 9 клас
- Правознавство. 9 клас
Перелік програм, відповідно до яких складено
календарно – тематичне планування
Предмет Клас Назва 
навчальної програми, 
автори Видавництво, 
рік видання Документ, яким  затверджено програму
Вступ до історії України 5 Програми для загальноосвітніх навчальних закладів «Вступ до історії України» Сайт МОН Наказ МОН від 05.06.2009 № 491
Історія 6-8 Навчальна програма для загальноосвітніх навчальних закладів «Історія України. Всесвітня історія. 5-9 класи» Сайт МОН Наказ МОН від 29.05.2015 № 585

Історія 9 Програми для загальноосвітніх навчальних закладів «Історія України. Всесвітня історія. 5-12 класи» Перун Наказ МОН від 05.06.2009 № 491
Правознавство 9 Програма для загальноосвітніх навчальних закладів «Правознавство. Практичний курс. 9 клас» (авт. Ремех Т.О., Пометун О.І.) Вікторія Лист МОН від 21.05.2008 № 1/11-1969
Перелік підручників, за якими вивчаються предмети
5 кл. Вступ до історії України. Власов В.С., Данилевська О.М., Генеза, 2010;
6 кл. Всесвітня історія. Історія України. О.І. Пометун, «Освіта», 2014; 
7 кл. Всесвітня історія. О. І. Пометун,  «Освіта», 2015 ;
7 кл. Історія України. Свідерський Ю. Ю.,Грамота, 2015 р.
8 кл. Історія України. Власов В.С., Генеза,2016
8 кл. Всесвітня історія.Гісем О.В., Мартинюк О.О., Ранок, 2016
9 кл. Історія України. О.К. Струкевич. Грамота , 2009.  
9 кл.Всесвітня історія. С.О. Осмоловський, Т.В. Ладиченко. Генеза,  2009 .
9 кл. Правознавство (практичний курс). О.І. Пометун, Т.О. Ремех. Літера, 2009.

Розподіл годин
Клас Предмет Годин за програмою Годин за планом
всього І сем ІІ 
сем
5 Вступ до історії України 35 35 16 19
6 Всесвітня історія. Історія України 70 70 32 38
7 Історія України 35 35 16 19
7 Всесвітня історія 35 35 16 19
8 Історія України 52 52 24 28
8 Всесвітня історія 35 35 16 19
9 Історія України 52 52 24 28
9 Всесвітня історія 35 35 16 19
9 Правознавство 35 35 16 19

Вступ до історії України. 5 клас
(1 година на тиждень, 35 – на рік)
Вступ до історії України. Власов В.С., Данилевська О.М., Генеза, 2010;
Тема Дата Примітка
І СЕМЕСТР
Тема 1. Вступ.  Знайомство з історією 
1. Ознайомлення учнів із завданнями і структурою курсу та підручника. Історія як наука
2. Історія України  і час
3. Пам’ятки минулого
4. Ключі від скарбів
5. Загадкові назви
6. Узагальнення з теми «Вступ. Знайомство з історією»
Тема 2. Княжа Русь – Україна 
7. Перші князі
8. Київська держава за  часів Володимира Великого та Ярослава Мудрого
9. Скрутні часи Київської держави
10. Галицько – Волинська держава
11. Скарби нетлінні
12. У складі Литви та Польщі
13. Люблінська унія та її наслідки. Василь-Костянтин Острозький
14. Узагальнення з теми «Княжа Русь – Україна»
15. Повторення теми «Знайомство з історією»
16. Повторення теми «Княжа Русь – Україна»
ІІ СЕМЕСТР
Тема 3. Україна козацька 
17. Виникнення українського козацтва та Запорізької Січі
18. Доба героїчних походів
19. Під прапором Богдана Хмельницького
20. Гетьманська Україна
21. Ліквідація української козацької держави
22. Поширення освіти та навчання у братських школах. Києво-Могилянська академія
23. Найвидатніші митці української культури ХVІІІ ст. Г. Сковорода. Наш край
24. Узагальнення з теми «Україна козацька»
Тема 4.Україна у ХІХ—ХХ столітті 
25. Початок Відродження
26. Зростання українського визвольного руху
27. Велети руху
28. Буремні роки. Центральна Рада
29. Встановлення більшовицької влади в Україні
30. І знову війна
31. Україна в 60-80 – х роках
Тема 5.  Україна сучасна 
32. Розпад СРСР. Незалежність України
33. Конституція України  - основний закон держави. Територія, населення,   найбільші міста. Державні символи України. Сучасна Україна у Європі та світі
34. Узагальнення з теми «Україна ХІХ—ХХ столітті. Україна сучасна»
35. Повторення теми «Україна козацька»
Історія України (Вступ до історії) 5 клас
До підручника «Історія України (Вступ до історії)» О.І. Пометун, 
Видавничий дім «Освіта», 2013.  
 (1 година на тиждень, 35 – на рік)
Тема Дата Примітка
І СЕМЕСТР
Розділ І. Звідки і як історики довідуються про минуле 
1. Що таке історія
2. Як пов’язані історики і час
3. Як пов’язані історія і простір
4. Про що можна дізнатися з історичних карт
5. Що таке речові історичні джерела
6. Практичне заняття. Про що можна дізнатись із сімейного альбому
7. Чому писемні джерела важливі для вивчення історії
8. Чому мова є джерелом знань про минуле
9. Що можна дізнатись про минуле з географічних назв
10. Практичне заняття. Які назви навколо нас зберігають пам’ять про минуле
11. Урок контролю і корекції навчальних досягнень учнів із теми «Звідки і як історики довідуються про минуле»
Розділ ІІ. Про що і про кого розповідає історія
12. Про кого розповідає історія
13. Що називається історичними подіями та явищами
14. Як жили давні мешканці України
15. Чим уславилися князі Київської Русі
16. Як українське козацтво прославилось у битвах і походах
ІІ СЕМЕСТР
17. Якими були місто і село в Україні у XVІІ – XVІІІ століттях
18. Як відкриття Харківського університету сприяло розвитку української культури
19. Які події називаються Українською революцією
20. Чому війна залишається в пам’яті українського народу
21. Коли і як утворилась сучасна Українська держава
22. Практичне заняття. Про кого і про що розповідає історія рідного краю
23. Урок контролю і корекції навчальних досягнень учнів із теми «Про що і про кого розповідає історія»
Розділ ІІІ.  Які пам’ятки  є частиною історії
24. Чому храми та ікони є пам’ятками історії України
25. Софійський собор і Києво­Печерська лавра.
26. Що давні книги та мініатюри розповідають про минуле
27. Яку роль в історії відігравали замки і палаци
28. Які історії можуть розповісти вулиці та площі
29. Чому парки і сади є культурним надбанням України
30. Практичне заняття. Які історичні пам’ятки вашого рідного краю розповідають про минуле
31. Практичне заняття. 
Моя уявна подорож історичними місцями України
32. Урок контролю і корекції навчальних досягнень учнів із теми «Які пам’ятки  є частиною історії»
33. Узагальнення до курсу 
«Роль громадян, історичної науки, 
музеїв та архівів у збереженні минулого України»
34. Повторення теми «Звідки і як історики довідуються про минуле»
35. Повторення теми «Про що і про кого розповідає історія»


Інтегрований курс «Всесвітня історія. Історія України».6 клас
(2 години на тиждень, 70 – на рік)
Всесвітня історія. Історія України. О.І. Пометун, «Освіта», 2014;
Тема Дата 
Примітка
І СЕМЕСТР
Повторення і вступ
1. Що вивчає історія Стародавнього світу
2. Практичне заняття. Як здійснюють відлік часу в історії Стародавнього світу
Розділ І Життя людей за первісних часів
3. Як і коли з’явилися на Землі прадавні люди
4. Як відбувалось господарювання первісної людини
5. Як було організовано життя суспільства за первісних часів
6. У чому особливості організації влади за первісних часів
7. Як за первісних часів виникали мистецтво та релігійні вірування
8. Практичне заняття. Де і як жили первісні на території сучасної України.
9. Яку археологічну культуру називають трипільською
10. Урок контролю і корекції навчальних досягнень учнів із теми «Повторення і вступ. Життя людей за первісних часів»
Розділ ІІ Цивілізації Стародавнього Сходу
Тема 1. Стародавній Єгипет 
11. У чому особливості природи і господарства Стародавнього Єгипту
12. Якою була структура держави і суспільства в Стародавньому Єгипті
13. Як відбувався розквіт і занепад Єгипетської держави в ІІ тис. до н.е.
14. Що відкрила світу  культура Стародавнього Єгипту
15. Практичне заняття. У чому особливості релігії і міфів Стародавнього Єгипту
16. Урок контролю і корекції навчальних досягнень учнів із теми «Давній Єгипет»
Тема 2.Цивілізації Передньої та Центральної Азії. Кімерійсько – скіфський світ
17. У чому особливості розвитку держав Дворіччя
18. Як розвивались у давнину Фінікія й Палестина
19. Якою була Передня Азія в І тис. до н.е.
20. Хто і як проживав на території сучасної України в залізному віці
21. Практичне заняття. Що Геродот писав про скіфів
22. Урок контролю і корекції навчальних досягнень учнів із теми «Цивілізації Передньої та Центральної Азії. Кімерійсько – скіфський світ»
Тема 3.Стародавні Індія та Китай 
23. У чому особливості цивілізації Стародавньої Індії
24. Якими були суспільний устрій, релігія та повсякденне життя Стародавньої Індії
25. У чому особливості розвитку Стародавнього Китаю
26. Давньокитайські імперії
27. Практичне заняття. Як у Стародавньому Китаї розвивались наукові знання, писемність та освіта
28. Урок контролю і корекції навчальних досягнень учнів із теми «Стародавні Індія та Китай»
Розділ ІІІ Історія Стародавньої Греції
Тема 1. Становлення античної грецької цивілізації 
29. Якими були природа і населення Стародавньої Греції
30. У чому особливості Мінойської та Ахейської палацових цивілізацій
31. Що можна дізнатись про давньогрецьке суспільство  з поем Гомера
32. Практичне заняття. Як давньогрецька міфологія і релігія відображали світосприйняття людей
ІІ СЕМЕСТР
33. Як розвивалась Греція у VIII-VI ст. до н.е.
34. У чому значення Великої грецької колонізації
35. Як відбувалось становлення Афінського поліса
36. Практичне заняття. У чому особливості Спартанської держави, побут і виховання спартанців
37. Урок контролю і корекції навчальних досягнень учнів із теми «Становлення античної грецької цивілізації»
Тема 2. Антична грецька цивілізація класичної доби
38. Яким був перебіг греко – перських війн
39. Як в Афінах утверджувалась демократія
40. У чому особливість господарювання і повсякденного життя у Стародавній Греції V ст. до н.е.
41. Яку роль відігравала наука, освіта і спорт в Афінському полісі
42. У чому полягала причина піднесення Македонії
43. Практичне заняття. У чому значення давньогрецького мистецтва
44. Урок контролю і корекції навчальних досягнень учнів із теми «Антична грецька цивілізація класичної доби»
Тема 3.Доба еллінізму
45. Практичне заняття. Що можна дізнатись про особистість Александра Великого за історичними джерелами
46. У чому сутність еллінізму й особливості елліністичних держав
47. Як за елліністичної доби розвивалась культура
48. Практичне заняття. Яким було господарське, суспільне та духовне життя в античних полісах Північного Причорномор’я
49. Урок контролю і корекції навчальних досягнень учнів із теми «Доба еллінізму»
Розділ IVІсторія Стародавнього Риму
Тема 1. Стародавній Рим за царської та республіканської доби 
50. Як виник Рим
51. Якою була Римська республіка в V – ІІІ ст. до н.е.
52. Як утворилась Римська середземноморська держава
53. Якими були релігія і традиції давніх римлян
54. У чому особливість суспільно – політичної боротьби в Римі в ІІ-І ст. до н.е.
55. Як з’явився перший тріумвірат і чому було встановлено диктатуру Цезаря  
56. Практичне заняття. Як скласти історичний портрет Цезаря
57. Урок контролю і корекції навчальних досягнень учнів із теми «Стародавній Рим за царської та республіканської доби»
Тема 2Римська імперія
58. Як і коли розпочався період імперії
59. Яким було повсякденне життя римлян
60. У чому особливість Римської імперії в ІІІ – на початку IV ст.
61. Коли і як виникло християнство
62. Практичне заняття. У чому цінність культури Стародавнього Риму
63. Чому занепала Західна Римська імперія
64. Практичне заняття. Що можна дізнатися з історичних джерел про господарське та суспільне життя і духовний світ давніх слов’ян
65. Урок контролю і корекції навчальних досягнень учнів із теми «Римська імперія»
66. Узагальнення до курсу: «Внесок народів стародавнього світу в історію людства. Роль стародавнього періоду в історії України»
67. Повторення теми «Життя людей за первісних часів»
68. Повторення теми «Стародавній Єгипет»
69. Повторення теми «Стародавні Індія та Китай»
70. Повторення теми «Становлення античної грецької цивілізації»
Календарне планування з історії України. 7  клас
(1 година на тиждень, 35 – на рік)
Історія України. Свідерський Ю. Ю., Грамота, 2015 р.
Тема Дата Примітка 
І СЕМЕСТР
1. Історія України — складова європейської історії
2. Середньовічна історія України
Розділ І. ВИНИКНЕННЯ ТА СТАНОВЛЕННЯ РУСІ–УКРАЇНИ
3. Східні слов’яни та їхні сусіди
4. Витоки Київської Русі
5. Київська Русь за часів князя Ігоря та княгині Ольги
6. Практичне заняття. Князь Святослав і його походи
7. Урок контролю і корекції навчальних досягнень учнів із теми «Виникнення та становлення Русі- України»
Розділ ІІ. КИЇВСЬКА ДЕРЖАВА (РУСЬ–УКРАЇНА)
наприкінці Х – у першій половині ХІ ст.
8. Володимир Великий
9. Ярослав Мудрий
10. Культура Київської Русі наприкінці Х ст. — у першій половині ХІ ст.
11. Політичний і соціальний устрій Київської Русі наприкінці Х ст. — у першій половині ХІ ст. Розвиток господарства
12. Практичне заняття. Християнська релігія
і церква в житті давньоруського суспільства
13. Урок контролю і корекції навчальних досягнень учнів із теми «Київська держава (Русь-Україна) наприкінці Х – у першій половині ХІ ст.»
Розділ ІІІ. КИЇВСЬКА ДЕРЖАВА (РУСЬ-УКРАЇНА)
у другій половині ХІ – першій половині ХІІІ ст.
14. Київська держава за Ярославичів
15. Правління Володимира Мономаха
16. Політичне й соціально-економічне життя давньоукраїнських князівств у середині ХІІ — першій половині ХІІІ ст.
ІІ СЕМЕСТР
17. Архітектура й образотворче мистецтво в Київській Русі в другій половині ХІ — першій половині ХІІІ ст.
18. Практичне заняття. «Слово о полку Ігоревім» як історичне джерело»
19. Урок контролю і корекції навчальних досягнень учнів із теми «Київська держава (Русь-Україна) у другій половині ХІ ст. – у першій половині ХІІІ ст.»
Розділ IV. ГАЛИЦЬКО-ВОЛИНСЬКА ДЕРЖАВА 
20. Утворення Галицько-Волинської держави за Романа Мстиславича
21. Монгольська навала на українській землі
22. Розквіт Галицько-Волинської держави за Данила Галицького та його наступників
23. Практичне заняття. Зовнішня політика князя Данила Романовича
24. Правління Юрія І Львовича й останні галицько-волинські князі
25. Освіта, мистецтво та церква в Галицько- Волинській державі
26. Урок контролю і корекції навчальних досягнень учнів із теми «Галицько- Волинська держава»
Розділ V. УКРАЇНСЬКІ ЗЕМЛІ У СКЛАДІ ВЕЛИКОГО КНЯЗІВСТВА
ЛИТОВСЬКОГО ТА ІНШИХ ДЕРЖАВ (друга половина ХІV – ХV ст.)
27. Політичний статус українських земель у складі Великого князівства Литовського й інших держав. Кревська унія 1385 р. та українські землі
28. Держава Феодоро та Кримське ханство
29. Суспільне життя в Україні
30. Господарське життя в Україні
31. Особливості розвитку культури українських земель у другій половині ХІV cт. — XV ст.
32. Практичне заняття. Повсякденне життя та
взаємовідносини населення України в ХIV–XV cт.
33. Історія рідного краю
34. Урок контролю і корекції навчальних досягнень учнів із теми «Українські землі у складі Великого князівства Литовського та інших держав (друга половина ХІV – ХV ст.)»
35. Узагальнення до курсу: «Середньовічна історія України та її внесок у загальноєвропейську спадщину».

Календарне планування з всесвітньої історії  7  клас
(1 година на тиждень, 35 – на рік)
Всесвітня історія. О. І. Пометун,  «Освіта», 2015 ;
Тема Дата Примітка 
І СЕМЕСТР
1. Цивілізаційна спадщина Стародавнього світу (повторення). Що і як вивчається в курсі історії Середніх віків
Розділ І. ПЕРШІ СЕРЕДНЬОВІЧНІ ДЕРЖАВИ
2. Становлення середньовічної Європи
3. Утворення «варварських королівств». Імперія Карла Великого
4. Візантійська імперія
5. Арабський світ
6. Практичне заняття. Вплив перших середньовічних імперій на європейську історію
7. Урок контролю і корекції навчальних досягнень учнів із теми «Перші середньовічні держави»
Розділ ІІ. СЕРЕДНЬОВІЧНИЙ СВІТ ЗАХІДНОЇ ЄВРОПИ
8. Середньовічне європейське суспільство
9. Практичне заняття. Життя і традиції рицарів і селян
10. Місто в Середньовіччі. Світ середньовічного міста
11. Повсякденне життя людини в Середні віки
12. Урок контролю і корекції навчальних досягнень учнів із теми «Середньовічний світ Західної Європи»
Розділ III. ЄВРОПЕЙСЬКЕ СУСПІЛЬСТВО І ДЕРЖАВИ В Х – ХV ст.
13. Походи вікінгів і нормандські завоювання.
Вільгельм Завойовник
14. Хрестові походи. Взаємовідносини європейського та східного світів .
15. Практичне заняття. «Наслідки Хрестових походів».
16. Середньовічні держави: від роздробленості до станово-представницьких монархій
ІІ СЕМЕСТР
17. Франція у ХІ – ХV ст. Філіп ІV Красивий. Столітня війна.
18. Англія в ХІ – ХV ст. Вільгельм I Завойовник. Генріх ІІ Плантагенет. «Велика хартія вольностей». Війна троянд.
19. Німеччина та Італія в Х–ХV ст.
20. Іспанія та Реконкіста
21. Урок контролю і корекції навчальних досягнень учнів із теми «Європейське суспільство і держави в Х – ХV ст.»
Розділ IV. МАТЕРІАЛЬНИЙ І ДУХОВНИЙ СВІТ
ЄВРОПЕЙСЬКОГО СЕРЕДНЬОВІЧЧЯ
22. Освіта, наукові дослідження та винаходи Середньовіччя
23. Практичне заняття. «Середньовічні школи та університети. Життя середньовічного студента».
24. Вплив Церкви на середньовічне суспільство
25. Раннє Відродження і гуманізм
26. Архітектура і мистецтво
27. Урок контролю і корекції навчальних досягнень учнів із теми «Матеріальний і духовний світ Європейського Середньовіччя»
Розділ V. КРАЇНИ ЦЕНТРАЛЬНОЇ ТА СХІДНОЇ ЄВРОПИ в Х – ХV ст.
28. Держави Центральної та Східної Європи в Х–ХV ст.
29. Новгородська боярська республіка. Александр Невський.  Московська держава у ХІІ–ХV ст.
30. Практичне заняття. Виникнення слов’янської писемності.
Кирило і Мефодій
Розділ VI. СЕРЕДНЬОВІЧНИЙ СХІД
31. Середньовічне суспільство Індії
32. Середньовічне суспільство Китаю
33. Утворення Османської імперії. Правління Мехмеда ІІ
34. Урок контролю і корекції навчальних досягнень учнів із теми «Країни Центральної та Східної Європи в Х – ХV ст. Середньовічний Схід.»
35. Узагальнення до курсу: «Середні віки в історії людства».

Календарне планування з Історії України. 8  клас
(1,5 години на тиждень, 52 – на рік)
Історія України. Власов В.С., Генеза, 2016
Тема
І СЕМЕСТР Дата 
Примітка
1. Вступ. Середньовічна спадщина України. Основні події і постаті. Ранній новий час Особливості ранньомодерної доби в історії України
Розділ І. Українські землі в ХVІ ст.
2. Суспільно-політичне життя
3. Господарське життя
4. Люблінська унія. Об’єднання більшості українських
земель у складі Польщі
5. Виникнення Запорізької січі. Військово-політична організація українського козацтва
6. Становлення козацтва. Козацькі повстання кінця ХVІ ст.
7. Церковне життя та братський рух
8. Практичне заняття. Повсякденне життя представників основних верст суспільства
9. Культурно-освітнє життя та книговидання
10. Містобудування, архітектура та образотворче мистецтво
11. Урок контролю і корекції навчальних досягнень учнів із теми «Українські землі в ХVІ ст.»
Розділ ІІ. Українські землі наприкінці ХVІ – у першій половині ХVІІ ст.
12. Берестейська церковна унія.Утворення греко-католицької
церкви
13. Кримське ханство: внутрішня та зовнішня політика
14. Доба героїчних походів козацтва.
15. Хотинська війна
16. Практичне заняття.Військове мистецтво, традиції та побут українського козацтва
17. Церковне та освітнє життя
18. Козацько-селянськіповстання 20–30-х рр. ХVІІ ст.
19. Архітектура та образотворче мистецтво
20. Урок контролю і корекції навчальних досягнень учнів із теми «Українські землі наприкінці ХVІ – у першій половині ХVІІ ст.»
Розділ ІІІ. Національно-визвольна війна українського народу середини XVII ст.
21. Причини та початок Національно-визвольної війни. Воєнні події 1648–1649 рр.
22. Утворення української козацької держави – Гетьманщини
23. Практичне заняття.Богдан Хмельницький як політик і людина
24. Воєнно-політичні події Національно-визвольної війни 1651– 1653 рр.
ІІ СЕМЕСТР
25. Українсько-московський міждержавний договір 1654 р. ПродовженняНаціонально-визвольної війни 1654–1657 рр.Історія рідного краю
26. Історія рідного краю середини XVII ст.
27. Урок контролю і корекції навчальних досягнень учнів із теми «Національно-визвольна війна українського народу середини XVII ст.»
Розділ ІV. Українські землі наприкінці 50-х років ХVІІ –  на початку ХVІІІ ст.
28. Гетьманщина в роки правління гетьмана Івана Виговського
29. Поділ Гетьманщини
30. Лівобережна та Правобережна Гетьманщини наприкінці 60-х – на початку 70-х рр. 17 ст.
31. Правобережна Україна в останній чверті 17 ст.
32. Козацька Слобожанщина та Запорізька Січ
33. Практичне заняття.«Руїна»: причини і наслідки.
34. Гетьманщина за правлінняІвана Мазепи
35. Козацька Україна після Полтавської битви
36. Освіта, архітектура та образотворче мистецтво
37. Історія рідного краю 50-х років ХVІІ –  на початку ХVІІІ ст.
38. Урок контролю і корекції навчальних досягнень учнів із теми «Українські землі наприкінці 50-х років ХVІІ –  на початку ХVІІІ ст.»
Розділ V. Українські землі у 20–90-х рр. ХVІІІ ст.
39. Гетьманщина у 20–40 рр. ХVІІІ ст.
40. Гетьманщина у 20–40 рр. ХVІІІ ст.
41. ЛівобережнаУкраїна в другій половині ХVІІІ ст.
42. СлобідськаУкраїна в другій половині ХVІІІ ст.
43. Південна Україна
44. Правобережна Україна
45. Західноукраїнські землі
46. Розвиток освіти, науки та музичної культури
47. Архітектура та образотворче мистецтво
48. Практичне заняття.Козацькі літописи ХVІІ – ХVІІІ ст. як історичні джерела.
49. Історія рідного краюу 20–90-х рр. ХVІІІ ст.
50. Урок контролю і корекції навчальних досягнень учнів із теми «Українські землі у 20–90-х рр. ХVІІІ ст.»
51. Узагальнення до курсу: «України в ранньомодерну добу та її внесок в загальноєвропейську спадщину».
52. Резерв

Календарне планування з всесвітньої історії  8  клас
(1 година на тиждень, 35 – на рік)
Всесвітня історія. Гісем О.В., Мартинюк О.О., Ранок, 2016
Тема Дата Примітка
1. Вступ. Середні віки в історії людства.  Поняття і періодизація Нового часу, Ранньомодерної доби.
Розділ І. Великі географічні відкриття та становлення капіталістичних відносин
2. Відкриття європейців
3. Завоювання Нового Світу
4. Матеріальний світ і суспільство
5. Повсякденне життя Західної Європи
6. Практичне заняття (на вибір вчителя).Наслідки Великих географічних відкриттів для історії людства / Цивілізації доколумбової Америки
7. Урок контролю і корекції навчальних досягнень учнів із теми «Великі географічні відкриття та становлення капіталістичних відносин»
Розділ ІІ. Високе Відродження. Реформація в Західній Європі
8. Гуманізм. Високе Відродження
9. Зародження культури бароко. Становлення нової європейської науки
10. Практичне заняття (на вибір вчителя):Гуманістичні ідеї в творах Е.Роттердамського / Ідеї гуманізму в шедеврах Високого Відродження
11. Реформація в Німеччині
12. Поширення Реформації та Контрреформація
13. Урок контролю і корекції навчальних досягнень учнів із теми «Високе Відродження. Реформація в Західній Європі»
Розділ ІІІ.  Держави Західної Європи у ХVІ — ХVІІ ст.
14. Становлення абсолютної монархії у Франції
15. Завершення формування абсолютної монархії у Франції
16. Англія у XVI ст.
ІІ СЕМЕСТР
17. Англійська революція
18. Іспанія в XVІ ст. Національно-визвольна
боротьба в Нідерландах
19. Практичне заняття (на вибір вчителя): Розвиток монархічних форм правління у країнах Західної Європи / Образ абсолютного монарха країн Західної Європи.
20. Міжнародні відносини у XVI — першій половині
XVII ст. Тридцятилітня війна 1618—1648 рр.
21. Урок контролю і корекції навчальних досягнень учнів із теми «Держави Західної Європи у ХVІ — ХVІІ ст.»
Розділ ІV. Османська імперія. Країни Східної Європи у ХVІ — першій половині ХVІІІ ст.
22. Османська імперія
23. Річ Посполита
24. Московська держава
25. Поява Російської імперії
26. Урок контролю і корекції навчальних досягнень учнів із теми «Османська імперія. Країни Східної Європи у ХVІ — першій половині ХVІІІ ст.»
Розділ V. Епоха Просвітництва
27. Просвітництво і промислова революція
28. Освічений абсолютизм
29. Міжнародні відносини XVIII ст.
30. Англійські колонії в Північній Америці. Війна за незалежність (1775—1783 рр.). Утворення США
31. Практичне заняття (на вибір вчителя):
Особливості державного устрою США /
Повсякденне життя в країнах Західної Європи у ХVІІІ ст.
32. Урок контролю і корекції навчальних досягнень учнів із теми «Епоха Просвітництва»
Розділ VІ. Східний світ в ХVІ –ХVІІІ ст.
33. Китай та Японія в XVI—XVIIІ ст.
34. Індія та Персія в XVI—XVIIІ ст.
35. Узагальнення до курсу: «Ранній Новий час в історії людства»










Календарне планування з історії України. 9  клас
(1,5 година на тиждень, 52 – на рік)
Історія України. О.К. Струкевич. Грамота , 2009.  
Тема Дата Примітка 
І СЕМЕСТР
Тема 1.  Вступ. Формування модерної української нації. Теорія та суспільні виклики в першій половині ХІХ століття
1. Вступ. Розподіл території України між двома імперіями на Східну (Російську) і Західну (Австрійську)
2. Витоки формування української нації
3. Особливості формування української нації
4. Узагальнення з теми «Вступ. Формування модерної української нації. Теорія та суспільні виклики в першій половині ХІХ століття»
Тема 2. Українські землі в складі Російської та Австрійської імперій наприкінці XVІІІ – у першій половині ХІХ століття
5. Українські землі в складі Російської імперії
6. Західноукраїнські землі в складі Австрійської імперії  наприкінці XVІІІ – у першій половині ХІХ століття
7. Вплив міжнародних відносин на становище України в першій третині ХІХ століття
8. Початок національного відродження в Східній Україні
9. Пробудження національного життя в Західній Україні
10. Розгортання масонського, декабристського та польського повстанського рухів на теренах України
11. Узагальнення з теми «Українські землі в складі Російської та Австрійської імперій наприкінці XVІІІ – у першій половині ХІХ століття»
Тема 3. Соціально – економічне життя народу та український національний рух у першій половині ХІХ століття
12. Сільське господарство й аграрні відносини в українських землях у першій половині ХІХ століття
13. Промисловий розвиток України в першій половині ХІХ століття
14. Українські міста і торгівля в першій половині ХІХ століття
15. Соціально – економічне становище українців у першій половині ХІХ століття під владою Російської та Австрійської імперій
16. Соціальні рухи та виступи селянства в першій половині ХІХ століття
17. Кирило – Мефодієвське братство
18. Національно – визвольний рух на західноукраїнських землях під час революції 1848 – 1849 рр. в Австрійській імперії
Тема 4. Культурне життя в українських землях наприкінці XVІІІ – у першій половині ХІХ
19. Освіта і наука України в першій половині ХІХ століття
20. Нова українська література і театр
21. Архітектура, образотворче мистецтво
22. Музика, народний побут
23. Узагальнення з теми «Соціально – економічне життя народу та український національний рух. Культурне життя в українських землях наприкінці XVІІІ – у першій половині ХІХ»
24. Повторення теми «Формування модерної української нації. Теорія та суспільні виклики в першій половині ХІХ століття»
ІІ СЕМЕСТР
Тема 5.  Модернізація українського суспільства в середині –у другій половині XIX століття. 
25. Економіка Західної України в другій половині  XIX століття
26. Селянська реформа 1861 року в Наддніпрянській Україні
27. Розвиток української промисловості
28. Демократичні реформи 60-70 –х років  XIX століття
29. Модернізація повсякденного життя в Україні
30. Узагальнення з теми «Модернізація українського суспільства в середині –у другій половині XIX століття»
Тема 6.  Національна ідея в другій половині  XIX століття українофільський, культурницький і політичний етапи визвольного руху
31. Україна в геополітичних планах Німеччини, Росії, Австро - Угорщини
32. Наслідки перебування українських земель у складі Австро – Угорської та Російської імперії
33. Виразники української національної ідеї в другій половині XIX століття
Тема 7. Суспільно-політичний рух в Україні в другій половині  XIX століття
34. Початок громадівського руху в Наддніпрянщині
35. Суспільно- політичний рух у 50-60 – х роках XIX століття на західноукраїнських землях
36. Громадсько – політичний рух у Наддніпрянській Україні в 70-90 – х роках XIX століття
37. Відродження громадівського руху
38. Суспільно – політичний рух у Західній Україні протягом 70-90 – х років XIX століття
39. Узагальнення з теми «Національна ідея в другій половині  XIX століття . Суспільно-політичний рух в Україні в другій половині  XIX століття.»
Тема 8.  Культурне життя України в другій половині  XIX століття
40. Освіта в другій половині XIX століття
41. Українська наука та література в другій половині XIX століття
42. Українське мистецтво та архітектура в другій половині XIX століття
43. Народне мистецтво. Повсякденне життя українців у другій половині XIX століття
44. Узагальнення з теми «Культурне життя України в другій половині  XIX століття»
Тема 9 Наш край наприкінці  XVIII — у XІX ст.
45. Особливості модернізації регіону і краю в другій половині ХVІІІ — поч. ХХ ст.
46. Духовне життя: вірування, звичаї, традиції, побут. Вплив визвольного руху на свідомість місцевого населення. Особливості розвитку культури.
47. Повсякденне життя різних верств місцевого населення.
48. Узагальнення з теми «Наш край наприкінці  XVIII — у XІX ст.»
49. Повторення теми «Українські землі в складі Російської та Австрійської імперій наприкінці XVІІІ – у першій половині ХІХ століття»
50. Повторення теми «Соціально – економічне життя народу та український національний рух у першій половині ХІХ століття»
51. Повторення теми «Національна ідея в другій половині  XIX століття»
52. Повторення теми «Суспільно-політичний рух в Україні в другій половині  XIX століття»
Календарне планування з всесвітньої історії. 9  клас
(1 година на тиждень, 35 – на рік)
Всесвітня історія. С.О. Осмоловський, Т.В. Ладиченко. Генеза,  2009
ТЕМА Дата Примітка
Тема 1.  Вступ. Велика французька революція кінця XVІІІ століття. Європа в період наполеонівських війн
1. Світ наприкінці ХVІІІ — у ХІХ ст.
2. Французьке суспільство наприкінці XVІІІ століття
3. Початок Великої французької революції. Конституція 1791 року. Встановлення Республіки. Якобінська диктатура
4. Термідоріанська реакція і Директорія. Бонапартський переворот 1799 року
5. Франція в період Консульства та Імперії. Війни наполеонівської Франції
6. Віденський конгрес та його наслідки
7. Узагальнення з теми «Вступ. Велика французька революція кінця XVІІІ століття. Європа в період наполеонівських війн»
Тема 2.Європа й Америка в першій половині ХІХ століття 
8. Політичне становище в Європі після Віденського конгресу. Революційні  і національно – визвольні рухи 20-х років ХІХ століття
9. Велика Британія у першій половині ХІХ століття
10. Франція в 1815 -1847 рр.
11. Політична роздробленість Німеччини. Посилення Пруссії. Національна політика в Австрійській імперії
12. Суспільно – політичні течії і рухи в Росії. Суспільно – політична думка Європи
13. Революції 1848 – 1849 рр. у Європі. Утворення незалежних держав у Латинській Америці.
14. Узагальнення з теми «Європа й Америка в першій половині ХІХ століття»
Тема 3. Європа й Америка у добу об’єднання і модернізації суспільства
15. Об’єднання Німеччини
16. Об’єднання Італії
ІІ СЕМЕСТР
17. Вікторіанська Британія
18. США в першій половині ХІХ століття. Громадянська війна.
Тема 4. Утвердження індустріального суспільства в провідних державах світу
19. Формування індустріального суспільства в провідних державах Європи і США
20. Франко-німецька війна та її наслідки
21. Третя республіка у Франції
22. Німеччина в 1871 -1900 рр.
23. Велика Британія в останній третині XIX  століття
24. США в 1877-1900 роках
25. Модернізація Російської імперії
26. Доба «Мейдзі» в Японії
27. Узагальнення з теми «Європа й Америка у добу об’єднання і модернізації суспільства. Утвердження індустріального суспільства в провідних державах світу»
Тема 5. Завершення формування світових колоніальних імперій. Міжнародні відносини в останній третині  XIX  століття
28. Завершення формування світових колоніальних імперій
29. Британське володарювання в Індії
30. Китай у другій половині XIX  століття
31. Народи Африки під владою європейських колонізаторів. Міжнародні відносини наприкінці XIX  століття
Тема 6. Культура народів світу наприкінці  XVIII - XIX  століття
32. Розвиток науки і техніки. Література та мистецтво
33. Культура народів Азії і Африки. Повсякденне життя людей наприкінці  XVIII - XIX  століття
34. Узагальнення з теми «Завершення формування світових колоніальних імперій. Культура народів світу наприкінці  XVIII - XIX  століття»
35. Повторення теми «Велика французька революція кінця XVІІІ століття. Європа в період наполеонівських війн»
Календарне планування «Правознавство (практичний курс)»  9  клас
(1 години на тиждень, 35– на рік)
Тема Дата Примітка
Розділ 1. Вступ. Правила і закони у суспільстві та твоєму житті
1. Для чого вивчаємо правознавство
2. За якими правилами ми живемо
3. Яку роль відіграє право в житті людей
4. Які суспільні відносини називають правовими
5. Що таке закон і підзаконний акт
6. Чому Конституція є основним законом України
7. Коли настає юридична відповідальність за правопорушення
8. Коли і як особа відповідає за правопорушення
9. Узагальнення вивченого матеріалу з теми: «Правила і закони у суспільстві та твоєму житті»
Розділ 2.Ти – людина, громадянин, значить маєш права
10. Які права і свободи має людина
11. Що таке громадянство
12. Які права, свободи та обов’язки мають громадяни України
13. Як громадяни беруть участь у житті демократичної держави
14. Який зміст права на освіту в Україні
15. Узагальнення вивченого матеріалу з теми: «Ти - людина, значить маєш права»
16. Повторення теми «Чому Конституція є основним законом України»
ІІ СЕМЕСТР
Розділ 3.  Ти і цивільно-правові відносини
17. Що таке право власності. Як людина стає власником. Як реалізувати право власності.
18. Які договори є цивільно-правовими. Як укласти договір
19. Як здійснити і захиститицивільні права
20. Хто такі спадкодавець і спадкоємець. Що таке заповіт.
21. Які права мають споживачі в Україні
22. Узагальнення вивченого матеріалу з теми: «Ти і цивільно-правові відносини»
Розділ  4.  Закони в житті твоєї сім’ї
23. Як закон регулює сімейні та шлюбні відносини
24. Чому права та обов’язки батьків і дітей є взаємними
25. Як діяти, якщо дитина потребує захисту
Розділ  5.  Твої права у трудових відносинах
26. Як законодавство регулює трудові відносини
27. Трудовий договір
28. Де і як можуть працювати неповнолітні
29. Узагальнення вивченого матеріалу з теми: «Закони в житті твоєї сім’ї.Твої права у трудових відносинах»
Розділ 6. Твої орієнтири в адміністративному та кримінальному праві
30. Які відносини регулює адміністративне право
31. Які права та обов’язки неповнолітніх у відносинах з правоохоронними органами
32. Що таке злочин та які його наслідки
33. Якою є відповідальність за злочин
34. Як проходить розгляд кримінальних справ у суді.
Розділ 7. Твоя подорож у світ юридичних професій
35. Коли потрібна юридична допомога. Узагальнення вивченого матеріалу з теми: «Твої орієнтири в адміністративному та кримінальному праві»

Немає коментарів:

Дописати коментар